Organizačný poriadok
Pre usporiadanie Svätojurajského jarmoku 2025, jeho zabezpečenie po organizačno-technickej stránke, sa vydáva tento jednotný organizačný poriadok, ktorý je záväzný pre všetkých účastníkov jarmoku.
Čl. I
Termín a miesto konania jarmoku
Svätojurajský jarmok sa uskutoční pri Rotunde sv. Juraja v Nitrianskej Blatnici dňa 27. apríla 2025, t. j. v nedeľu. Správcom jarmoku je Obec Nitrianska Blatnica.
Čl. II
Organizačné zabezpečenie
Správca poveruje organizačnú komisiu organizačným zabezpečením a priebehom Svätojurajského jarmoku, ktorého pokynmi sú povinní riadiť sa všetci účastníci jarmoku.
Čl. III
Predajná doba
Predajné miesta je možné zriaďovať a rozmiestňovať od 26. apríla 2025 (sobota) od 13.00 hod. do 27. apríla 2025 (nedeľa) do 7.00 hod. Odchod z predajného miesta je možný v nedeľu – 27. apríla až po 15.00 hod., vždy v hodinových intervaloch, t. j. 15.00, 16.00, 17.00 hod., atď.
Čl. IV
Spôsob organizácie a podmienky pridelenia predajnej plochy pre predajcov
- Príprava a priebeh sa riadi organizačným poriadkom jarmoku schváleným starostom obce Nitrianska Blatnica a VZN č. 2/2020 zo dňa 01. 04. 2020.
- V zmysle zákona č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov, fyzická alebo právnická osoba pri stánkovom predaji a inom ambulantnom predaji potravín pri hromadných akciách je povinná vyžiadať si posudok orgánu na ochranu zdravia.
- Predajné miesta sa prideľujú na základe žiadosti (príloha č. 1) podanej osobne do podateľne Obecného úradu Nitrianska Blatnica, poštou na adresu Obec Nitrianska Blatnica, 956 05 Nitrianska Blatnica 6 alebo elektronicky na e-mailovú adresu ladislav.jancovic@nitrianskablatnica.sk.
- Termín uzávierky podávania žiadostí o vydanie povolenia je do 31. marca 2025.
- O posúdení žiadosti bude žiadateľ oboznámený do 11. apríla 2025.
- Obec Nitrianska Blatnica, ako organizátor svätojurajského jarmoku, si vyhradzuje právo prideliť predajné miesta na určité sortimenty.
- Zaplatený poplatok za predajnú plochu nevraciame.
- Zakúpené predajné miesta nie je možné zameniť.
- Predajca má povinnosť kúpiť si predajné miesto minimálnej šírky 2m.
- Predajca je povinný pri podaní žiadosti o vydanie povolenia odovzdať fotokópie príloh, ktoré sú uvedené v žiadosti o vydanie povolenia na predaj výrobkov na trhovisku. V prípade nepredloženia dokladov potrebných k predaju daného sortimentu nebude predajcovi umožnené zakúpiť predajné miesto.
- Na zaplatenej predajnej ploche musí predávať subjekt, ktorý si žiadosť podal, zaplatil poplatok a následne mu bolo vydané oznámenie o vydaní povolenia na predaj výrobkov. V prípade, že bude zistený iný podnikateľský subjekt, musí tento okamžite opustiť predajnú plochu bez nároku na vrátenie akýchkoľvek finančných prostriedkov. Nie je povolené premiestňovanie predajných stánkov a zmena lokality – zmena prideleného predajného miesta určeného v povolení vydanom obcou.
- Predajca s občerstvením je povinný zabezpečiť pri svojom stánku sedenie na konzumáciu pre svojich zákazníkov.
- Motorové vozidlá môžu byť ponechané za stánkom pod podmienkou zaplatenia poplatku za auto, ktorý je uvedený v článku VI. organizačného poriadku.
- Ak predajca nezaujme svoje zaplatené predajné miesto dňa 27. apríla 2025 do 7.00 hod., miesto bude zrušené bez nároku vrátenia zaplateného poplatku.
- Poplatok za trhové miesto je potrebné uhradiť v hotovosti na Obecnom úrade Nitrianska Blatnica alebo bezhotovostne na č. účtu SK72 0200 0000 0000 0332 1192, variabilný symbol uveďte: dátum narodenia FO (v tvare DDMMRR) / DIČ PO, a do poznámky: meno a priezvisko FO alebo obchodné meno PO.
- Predajcovi bude po doručení žiadosti spolu so všetkými prílohami a zaplatení poplatku za trhové miesto vydané Oznámenie o vydaní povolenia.
- Predajca bez vydaného oznámenia o vydaní povolenia na predaj výrobkov nesmie umiestniť predajný stánok na vyznačenej ploche.
- Organizátor si vyhradzuje právo: odmietnuť kohokoľvek z predávajúcich bez udania dôvodu, prideliť trhové miesto predajcovi na základe podanej žiadosti.
- Každé predajné miesto musí spĺňať nasledovné podmienky: označenie stánku obchodným menom, meno a priezvisko osoby zodpovednej za činnosť prevádzkarne, povolenie, resp. platné oznámenie o vydaní povolenia výrobkov a poskytovanie služieb na trhovom mieste podľa § 3 ods. 7 zákona č. 178/1998 Z. z.
- Predajca je povinný mať pri sebe všetky doklady a oprávnenia k predaju a poskytovaniu služieb a dodržiavať všetky zákony a podmienky poskytovania služieb.
Čl. V
Podmienky pri predaji potravín
Predaj potravín môže byť realizovaný iba za podmienok, ktoré ustanovuje zákon NR SR č. 152/1995 Z. z. v znení neskorších predpisov o potravinách a ustanovenia nariadenia (ES) č. 852/2004 Európskeho parlamentu a Rady z 29. apríla 2004 o hygiene potravín.
Predávajúci je povinný:
- Zabezpečiť predaj potravín za podmienok, ktoré spĺňajú požiadavky ich zdravotnej bezpečnosti a kvality.
- Udržiavať predajné miesto určené na predaj potravín v náležitom hygienickom stave, v čistote a v neporušenom technickom stave.
- Umiestniť potraviny tak, aby bolo odstránené akékoľvek riziko možnej kontaminácie.
- Vylúčiť priamy styk potravín s látkami, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť ich zdravotnú bezpečnosť a kvalitu.
- Uchovať potraviny za predpísaných podmienok skladovania, vrátane regulovaných teplotných podmienok – v súlade s podmienkami uchovávania deklarovanými výrobcom na obale spotrebiteľského balenia.
- Mať k dispozícii potrebné nadobúdacie doklady pre všetky potraviny, ktoré predáva.
- Predávať potraviny iba zreteľne a správne označené a to v štátnom slovenskom jazyku.
- Predávať potraviny iba riadne zabalené – obaly nesmú byť zdrojom akejkoľvek kontaminácie. Pre obaly určené na priamy kontakt s potravinami – preukázať Vyhlásenie o zhode materiálov a predmetov určených na styk s potravinami.
- Pri uchovávaní a predaji potravín dodržiavať zásady osobnej hygieny.
- Predložiť na požiadanie kontrolnému orgánu potravinového dozoru: platný zdravotný preukaz predávajúceho, živnostenský list pre podnikanie, osvedčenie o odbornej spôsobilosti, rozhodnutie Regionálneho úradu verejného zdravotníctva na predaj potravín ambulantným spôsobom, daňový kód pokladne.
Čl. VI
Platobné podmienky a výška poplatkov
Výška účastníckeho poplatku je stanovená v závislosti od sortimentu predávaného tovaru a veľkosti zastavanej plochy stánku na dobu trvania jarmoku. Za jedno predajné miesto sa považuje plocha do 2 metrov. Pri väčšej ploche sa suma násobí úmerne k veľkosti predajného miesta.
- PREDAJNÉ ZARIADENIA S POTRAVINOVÝM A NEPOTRAVINOVÝM TOVAROM BEZ POŽIADAVKY NA ODBER ELEKTRICKEJ ENERGIE A VODY
Šírka predajného miesta | Poplatok REMESELNÁ VÝROBA | Poplatok KOMERČNÝ PREDAJ |
2 m | 25 € | 50 € |
4 m | 50 € | 100 € |
6 m | 75 € | 150 € |
8 m | 100 € | 200 € |
Komerčný predaj:
- Potravinový tovar balený – stánok s tovarom charakteru: balené trvanlivé potraviny, medovníky, pukance, cukrová vata.
- Cukrovinky, syry, pochutiny – káva, čaj, koreniny a iné.
- Nepotravinový tovar – stánok s tovarom charakteru: darčekové predmety, hračky, bižutéria a iné.
K registračnej pokladnici je potrebné si zabezpečiť vlastný zdroj elektrickej energie.
2. PREDAJNÉ ZARIADENIA S OBČERSTVENÍM BEZ POŽIADAVKY NA ODBER ELEKTRICKEJ ENERGIE A VODY
Šírka predajného miesta | Poplatok |
4 m | 100 € |
8 m | 200 € |
12 m | 300 € |
Poplatok sa vyrubuje za každé začaté 4 m dĺžky vo výške 100 €.
- Predajné zariadenia (pojazdná predajňa) s jedným druhom doplnkového občerstvenia – stánok s tovarom charakteru: trdelník, podplamenník, gofri, palacinky, langoše, šišky, pukance, zemiakové špirály a pod.
- Predajné zariadenia s občerstvením a nápojmi – stánok s tovarom charakteru: teplé jedlá pripravované na mieste, nápoje alkoholické a nealkoholické.
- POPLATOK PREDAJCU ZA VJAZD MOTOROVÝM VOZIDLOM
Druh vozidla | Poplatok na deň |
Osobný automobil vrátane dodávky | 20 € |
Nákladný automobil | 50 € |
Prívesný vozík za autom | 10 € |
- POPLATOK ZA UMIESTNENIE ZÁBAVNÝCH ATRAKCIÍ
Malé atrakcie (malý detský kolotoč, šmýkačky, manéž, skákací hrad, jazda na koni) – 90 €
Veľké atrakcie – nepovolené
Čl. VII
Pravidlá dodržiavania čistoty a hygieny počas konania Svätojurajského jarmoku
Predávajúci je povinný dodržiavať predpisy v oblasti hygieny, veterinárne a bezpečnostné predpisy, udržiavať predajné miesto v čistote a po skončení predaja zanechať predajné miesto čisté a upratané. Odpad vzniknutý počas predaja je predávajúci povinný vložiť do vlastných prenosných odpadových košov. Drevené prepravky a kartónové krabice nie je dovolené vyhadzovať do odpadových košov, predávajúci je povinný zabezpečiť likvidáciu odpadu na vlastné náklady. Zakazuje sa vylievanie rôznych nečistôt v stánkoch a ich okolí. Povrch verejného priestranstva musí zostať nepoškodený.