Preskočiť na obsah

Podávanie žiadostí o vydanie povolenia na Svätojurajský jarmok 2025

Zverejnené 3.3.2025.

Organizačný poriadok

Pre usporiadanie Svätojurajského jarmoku 2025, jeho zabezpečenie po organizačno-technickej stránke, sa vydáva tento jednotný organizačný poriadok, ktorý je záväzný pre všetkých účastníkov jarmoku.

Čl. I

Termín a miesto konania jarmoku

Svätojurajský jarmok sa uskutoční pri Rotunde sv. Juraja v Nitrianskej Blatnici dňa 27. apríla 2025, t. j. v nedeľu. Správcom jarmoku je Obec Nitrianska Blatnica.

Čl. II

Organizačné zabezpečenie

Správca poveruje organizačnú komisiu organizačným zabezpečením a priebehom Svätojurajského jarmoku, ktorého pokynmi sú povinní riadiť sa všetci účastníci jarmoku.

Čl. III

Predajná doba         

Predajné miesta je možné zriaďovať a rozmiestňovať od 26. apríla 2025 (sobota) od 13.00 hod. do 27. apríla 2025 (nedeľa) do 7.00 hod. Odchod z predajného miesta je možný v nedeľu – 27. apríla až po 15.00 hod., vždy v hodinových intervaloch, t. j. 15.00, 16.00, 17.00 hod., atď.

Čl. IV

Spôsob organizácie a podmienky pridelenia predajnej plochy pre predajcov

  1. Príprava a priebeh sa riadi organizačným poriadkom jarmoku schváleným starostom obce Nitrianska Blatnica a VZN č. 2/2020 zo dňa 01. 04. 2020.
  2. V zmysle zákona č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov, fyzická alebo právnická osoba pri stánkovom predaji a inom ambulantnom predaji potravín pri hromadných akciách je povinná vyžiadať si posudok orgánu na ochranu zdravia.
  3. Predajné miesta sa prideľujú na základe žiadosti (príloha č. 1) podanej osobne do podateľne Obecného úradu Nitrianska Blatnica, poštou na adresu Obec Nitrianska Blatnica, 956 05 Nitrianska Blatnica 6 alebo elektronicky na e-mailovú adresu ladislav.jancovic@nitrianskablatnica.sk.
  4. Termín uzávierky podávania žiadostí o vydanie povolenia je do 31. marca 2025.
  5. O posúdení žiadosti bude žiadateľ oboznámený do 11. apríla 2025.
  • Obec Nitrianska Blatnica, ako organizátor svätojurajského jarmoku, si vyhradzuje právo prideliť predajné miesta na určité sortimenty.
  • Zaplatený poplatok za predajnú plochu nevraciame.
  • Zakúpené predajné miesta nie je možné zameniť.
  • Predajca má povinnosť kúpiť si predajné miesto minimálnej šírky 2m.
  • Predajca je povinný pri podaní žiadosti o vydanie povolenia odovzdať fotokópie príloh, ktoré sú uvedené v žiadosti o vydanie povolenia na predaj výrobkov na trhovisku. V prípade nepredloženia dokladov potrebných k predaju daného sortimentu nebude predajcovi umožnené zakúpiť predajné miesto.
  • Na zaplatenej predajnej ploche musí predávať subjekt, ktorý si žiadosť podal, zaplatil poplatok a následne mu bolo vydané oznámenie o vydaní povolenia na predaj výrobkov. V prípade, že bude zistený iný podnikateľský subjekt, musí tento okamžite opustiť predajnú plochu bez nároku na vrátenie akýchkoľvek finančných prostriedkov. Nie je povolené premiestňovanie predajných stánkov a zmena lokality – zmena prideleného predajného miesta určeného v povolení vydanom obcou.
  • Predajca s občerstvením je povinný zabezpečiť pri svojom stánku sedenie na konzumáciu pre svojich zákazníkov.
  • Motorové vozidlá môžu byť ponechané za stánkom pod podmienkou zaplatenia poplatku za auto, ktorý je uvedený v článku VI. organizačného poriadku.
  • Ak predajca nezaujme svoje zaplatené predajné miesto dňa 27. apríla 2025 do 7.00 hod., miesto bude zrušené bez nároku vrátenia zaplateného poplatku.
  • Poplatok za trhové miesto je potrebné uhradiť v hotovosti na Obecnom úrade Nitrianska Blatnica alebo bezhotovostne na č. účtu SK72 0200 0000 0000 0332 1192, variabilný symbol uveďte: dátum narodenia FO (v tvare DDMMRR) / DIČ PO, a do poznámky: meno a priezvisko FO alebo obchodné meno PO.
  • Predajcovi bude po doručení žiadosti spolu so všetkými prílohami a zaplatení poplatku za trhové miesto vydané Oznámenie o vydaní povolenia.
  • Predajca bez vydaného oznámenia o vydaní povolenia na predaj výrobkov nesmie umiestniť predajný stánok na vyznačenej ploche.
  • Organizátor si vyhradzuje právo: odmietnuť kohokoľvek z predávajúcich bez udania dôvodu, prideliť trhové miesto predajcovi na základe podanej žiadosti.
  1. Každé predajné miesto musí spĺňať nasledovné podmienky: označenie stánku obchodným menom, meno a priezvisko osoby zodpovednej za činnosť prevádzkarne, povolenie, resp. platné oznámenie o vydaní povolenia výrobkov a poskytovanie služieb na trhovom mieste podľa § 3 ods. 7 zákona č. 178/1998 Z. z.
  2. Predajca je povinný  mať pri sebe všetky doklady a oprávnenia k predaju a poskytovaniu služieb a dodržiavať všetky zákony a podmienky poskytovania služieb.

Čl. V

Podmienky pri predaji potravín

            Predaj potravín môže byť realizovaný iba za podmienok, ktoré ustanovuje zákon  NR SR č. 152/1995 Z. z. v znení neskorších predpisov o potravinách a ustanovenia nariadenia (ES) č. 852/2004 Európskeho parlamentu a Rady z 29. apríla 2004 o hygiene potravín. 

Predávajúci je povinný: 

  1. Zabezpečiť predaj potravín za podmienok, ktoré spĺňajú požiadavky  ich zdravotnej bezpečnosti a kvality.
  2. Udržiavať predajné miesto určené na predaj potravín v náležitom hygienickom stave, v čistote a v neporušenom technickom stave.
  3. Umiestniť potraviny tak, aby bolo odstránené akékoľvek riziko možnej kontaminácie.
  4. Vylúčiť priamy styk potravín s látkami, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť ich zdravotnú bezpečnosť a kvalitu.
  5. Uchovať potraviny za predpísaných podmienok skladovania, vrátane regulovaných teplotných podmienok – v súlade s podmienkami uchovávania deklarovanými výrobcom na  obale spotrebiteľského balenia.
  6. Mať k dispozícii potrebné nadobúdacie doklady pre všetky potraviny, ktoré predáva.
  7. Predávať potraviny iba zreteľne a správne označené a to v štátnom slovenskom jazyku.
  8. Predávať potraviny iba riadne zabalené – obaly nesmú byť zdrojom akejkoľvek kontaminácie. Pre obaly určené na priamy kontakt s potravinami – preukázať Vyhlásenie o zhode materiálov a predmetov určených na styk s potravinami.
  9. Pri uchovávaní a predaji potravín dodržiavať zásady osobnej hygieny.
  10. Predložiť na požiadanie kontrolnému orgánu potravinového dozoru: platný zdravotný preukaz predávajúceho, živnostenský list pre podnikanie, osvedčenie o odbornej spôsobilosti, rozhodnutie Regionálneho úradu verejného zdravotníctva na predaj potravín ambulantným spôsobom, daňový kód pokladne.

Čl. VI

Platobné podmienky a výška poplatkov

            Výška účastníckeho poplatku je stanovená v závislosti od sortimentu predávaného tovaru a veľkosti zastavanej plochy stánku na dobu trvania jarmoku.  Za jedno predajné miesto sa považuje plocha do 2 metrov. Pri väčšej ploche sa suma násobí úmerne k veľkosti predajného miesta.

  1. PREDAJNÉ ZARIADENIA S POTRAVINOVÝM A NEPOTRAVINOVÝM TOVAROM BEZ POŽIADAVKY NA ODBER ELEKTRICKEJ ENERGIE A VODY
Šírka predajného miesta  Poplatok REMESELNÁ VÝROBAPoplatok KOMERČNÝ PREDAJ
2 m25 €50 €
4 m50 €100 €
6 m75 €150 €
8 m100 €200 €

Komerčný predaj:

  1. Potravinový tovar balený – stánok s tovarom charakteru: balené trvanlivé potraviny, medovníky, pukance, cukrová vata.
  2. Cukrovinky, syry, pochutiny – káva, čaj, koreniny a iné.
  3. Nepotravinový tovar – stánok s tovarom charakteru: darčekové predmety, hračky, bižutéria a iné.

K registračnej pokladnici je potrebné si zabezpečiť  vlastný zdroj elektrickej energie.

2. PREDAJNÉ ZARIADENIA S OBČERSTVENÍM BEZ POŽIADAVKY NA ODBER ELEKTRICKEJ ENERGIE A VODY

Šírka predajného miestaPoplatok
4 m100 €
8 m200 €
12 m300 €

Poplatok sa vyrubuje za každé začaté 4 m dĺžky vo výške 100 €.

  • Predajné zariadenia (pojazdná predajňa) s jedným druhom doplnkového občerstvenia  – stánok s tovarom charakteru: trdelník, podplamenník, gofri, palacinky, langoše, šišky, pukance, zemiakové špirály a pod.
  • Predajné zariadenia s občerstvením a nápojmi – stánok s tovarom charakteru: teplé jedlá pripravované na mieste, nápoje alkoholické a nealkoholické.
  • POPLATOK PREDAJCU ZA VJAZD MOTOROVÝM VOZIDLOM
Druh vozidlaPoplatok na deň
Osobný automobil vrátane dodávky20 €
Nákladný automobil50 €
Prívesný vozík za autom10 €
  • POPLATOK ZA UMIESTNENIE ZÁBAVNÝCH ATRAKCIÍ

Malé atrakcie (malý detský kolotoč, šmýkačky, manéž, skákací hrad, jazda na koni) – 90 €

Veľké atrakcie – nepovolené

Čl. VII

Pravidlá dodržiavania čistoty a hygieny počas konania Svätojurajského jarmoku

            Predávajúci je povinný dodržiavať predpisy v oblasti hygieny, veterinárne a bezpečnostné predpisy, udržiavať predajné miesto v čistote a po skončení predaja zanechať predajné miesto čisté a upratané. Odpad vzniknutý počas predaja je predávajúci povinný vložiť do vlastných prenosných odpadových košov. Drevené prepravky a kartónové krabice nie je dovolené vyhadzovať do odpadových košov, predávajúci je povinný zabezpečiť likvidáciu odpadu na vlastné náklady. Zakazuje sa vylievanie rôznych nečistôt v stánkoch a ich okolí. Povrch verejného priestranstva musí zostať nepoškodený.